fredag 29. august 2014

Hun var så mangt

Mormor ble født for 100 år siden i dag. 

Mormor og bestefar  på 60-tallet
Mormor var mormorkjoler, oppvaskfille og mat.
Tyttebærsyltetøy.
 Skogturer, matauke. 
Sykkelturer til butikken om sommeren og 
spark om vinteren.

Mormor var fersk suppe, 
skogplanting
og melkesjokolade. 
Nybakt brød, bingo og kokekaffe.

Brød bakt av meg. :-O




Mormor var den som samlet familien hjemme hos seg og bestefar.
Hun hadde alltid plass og tid, selv om det kunne være både trangt og travelt. 


Mormor og bestefar med et av barnebarna


Mormor var den som ba oss ta på oss støvla og legge oss under dyna når det var tordenvær.
Hun var den som var 85 år og ikke ville gå på pensjonistmøter fordi det bare var 
"gamle, kjedelige folk som var 70 år og eldre der".

olga og hilda i elverum - Hilda Nilsen - elinberget Web Site
Mormor (i mørk kåpe) med sin ene søster
Mormor var den som prøvde å feire bursdagen sin midt i kronprinsbryllupet.
Den som lo mest av seg selv og som hadde sine meningers mot.
Den som holdt oversikten over oss andre. 
Den som ikke hadde hatt besøk før halve slekta hadde vært innom.
Den som hadde åpent hus til alle tider.
Den som ikke slapp deg ut igjen med bare en kaffekopp.

1990-tallet

Mormor var rett og slett min mormor. ♥

Selv om jeg ikke har hatt mormor siden 2008 sier jeg likevel
GRATULERER MED DAGEN! 


6 kommentarer:

  1. Jeg sender også en stor gratulasjon til henne - og sier:
    En mormor i livet sku' alle ha ♥

    SvarSlett
  2. Mormorgratulasjoner herfra også.
    Ha en riktig så fin mormordag.
    Mor Morkklem

    SvarSlett
  3. Min mormor også <3 savner samhøret der....

    SvarSlett
  4. Dette var helt sånn det var :) Våres alles BESTE-MOR, ja med store bokstaver ... Savnet er stort .... Fint skrevet Elin <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...