torsdag 8. desember 2011

Bøllefrøets beste baketips..


Når du skal bake lekre kaker, 
må du passe på at de smaker.
Ta så mye du kan av deilig deig
det er viktig at du tester om den er seig.

Ta på bordet og kjevlet masse mjøl,
det er påkrevd å lage et skrekkelig søl.
Fingrene må ofte inn i munnen,
trøkk de inn, helt til bunnen.


Riktig hodeplagg er også viktig, 
her må du være nokså forsiktig,
ta på deg  en rocka bleie på hue, 
det er bedre enn en kokkelue.



 Det er veldig viktig at mamma også er på glid, 
om du lar a få vilja si litt blir hun så blid. 
Si ja til forkleet hun brukte på 70-tallet
da skal du se hun kommer til å både synge og tralle.


Legg kakene pent opp på brettet til slutt, 
det er greit om noen er både hodeløs og stutt. 
Klart det er plass for alle i vår mage,
de uten bein får være med på paraolympics-laget.


Og når kakene er stekte og ligger  på bordet,
de skriker etter pynt, du må ta dem på ordet! 
Stjel deg til en sleik eller to på melis-skjea,
om du spiser all pynten er det bare mer å le a.


En pepperkakebakehilsen fra
Kakemons Bøllefrø.
Bilde fra google.

10 kommentarer:

  1. HAHAHAHA, bleie på hodet, tru om det funker like bra med tøybleie ;) Forresten humrer jeg hver gang jeg ser nicket ditt. Bare lille Elin, er ikke noe bare med deg!

    SvarSlett
  2. FANTASTISK diktning Elin!!
    herlig bleiebakegutt!

    SvarSlett
  3. :-D Takk takk. Det er noe bare med meg.. jeg er bare meg. :-D Og det var ikke JEG som satte den bleia der og insisterte på at den skulle være på under hele seansen. :-D

    SvarSlett
  4. når en pepperkakebaker, baker peppekake kaker,
    tar han først en bleie på hodet og et forkle fra hu mor.
    å til slutt han sleiker sjea,
    å det gjør da ittno det a,
    he he hærlig rett og slett:-=
    Åse

    SvarSlett
  5. Koselig at også bøllefrø baker til jul :)
    bleie på hodet er jo kjempelurt!
    Ha ei fortsatt super adventstid, med baking, bøllefrø og bleier hihi :) klem

    SvarSlett
  6. Å retro forkle!! Sånn skal det være :D

    SvarSlett
  7. Herlig!!!! Bleietipset skal jeg ta med meg når pepperkaker og for ikke å snakke om KRANSE-kakestenger en dag skal bakes... Snart snart.
    Har også 70-tallsforkle fra mine unger som mormorungen skal ha på ja!

    SvarSlett
  8. He he :) Ser for meg mine to eldste med bleielue på hodet..... Tror nok det hadde blitt litt av et basketak før jeg hadde fått det til ;)
    Herlige bakebilder :)
    Klæm

    SvarSlett
  9. Hej Elin.
    Herlige billeder af "den lille bager".
    Ønsker dig en god fredag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  10. Hihi, akkurat sånne baketips som passer for meg!! Flink pepperkakebaker, det!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...