onsdag 28. november 2018

Elins pølseform

Jeg kan ikke tro at jeg ikke har lagt ut denne før, men jeg finner den i alle fall ikke her inne.
Her kommer da en oppskrift på

VERDENS ENKLESTE PØLSEFORM
En pose potetmos lages etter anvisning på pakka

4 kjøttpølser
1 løk
1 hvitløksbåt

og event
1 selleristang
1 liten purre
1 paprika
surres til løk og andre grønnsaker er blankt og mørnet

Ha i en boks bønner i tomatsaus. 

bland event i
1 boks mais
kjøttdeig/tacorester
el annet snadder du har i kjøleskapet

Smør en stor ildfast form. 
Legg i halvparten av potetmosen.
Fordel pølsefyllet oppå.
Ha på siste halvpart av mosen.
Dekk med revet ost.

220°  midt i ovnen ca 15. min.



9 kommentarer:

  1. Jeg lager noe lignende på en seng av fløtegratinerte poteter Dette er en grei middagsrett å servere, og godt smaker det også.

    God torsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...