lørdag 17. mai 2014

17.mai-innlegget 2014



Norges grunnlovs 200 årsdag skal jeg feire i mest mulig ro og mak. 
Nå sitter jeg og guttungen i kosedresser og ser på TV.
Han har akkurat startet på sin første is for dagen.
Det blir nok ikke den siste. :-D
Potetene til potetsalaten står og koker,
og ro og fred råder i heimen.
(Akkurat nå i alle fall, vi har hatt noen sinna-anfall alt)

Om noen timer skal vi skifte til pentøy, 
pakke med oss et-par salater og
sette fart til mormora og bestefaren.
Der blir det grilling sammen med tanta og onkelen.
Har vel i grunnen blitt en ny tradisjon det. :-)
På ettermiddagen blir det en tur innom Rokosjøen camping,
som vi har vært innom de siste åra på 17.mai. 
Hva vi skal der? Det var den isen da, vet du. ;-)
Turen går videre til Solbakken grendehus for
å delta på deres arrangement med Løiten Musikforening,
loddsalg, kaker, brus, kaffe og diverse leker. 
Akkurat det er en gammel tradisjon, 

vi har smalfilm fra når jeg var der som liten. :-D
Artig. :-)

Guttungen fikk velge mellom toget og Solbakken, 
pappaen jobber og jeg har lært å ta mer hensyn til meg selv.
Det blir rett og slett for mye for meg med begge deler og full fart hele dagen. 
Har litt dårlig samvittighet, må nok innrømme det, 
men tror han overlever. 
Og får en mamma som fungerer som "normalt" i dagene som kommer.

Ha en fin 17.mai, hvor og hvordan du enn feirer. 


4 kommentarer:

  1. Feirer gjør man på hvert sitt vis. Ha en fin grunnlovsdag uansett feiringsmåte.
    Mor Morkklem :)

    SvarSlett
  2. Høres ut som en flott 17. mai!
    Klem til deg!

    SvarSlett
  3. Håper dagen ble strålende! :-)

    SvarSlett
  4. Jeg kan godt forstå at du ikke orker alt på en gang på 17 mai. Der var jeg også for noen år siden, ble jo helt utmatta av å gå i ett hele dagen.
    Nå er det bare litt 17 mai kos med barnebarna og det er greit. Jeg har ikke hovedansvaret for at de skal ha det kos hehe. Ta vare på deg selv, når du har det bra så har han det bra :-)
    Klem
    Tonebestemor

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...