lørdag 8. juni 2013

Så sant som det er sagt.. ~et lite gullkorn fra barnemunn



Jeg til fireåring som blir fem til høsten:
"Nå skal vi snart begynne å trene på at du kan tørke deg selv når du har vært på do og bæsjet"
Han: "Nei"
Jeg:"Jo, nå er du så stor at vi kan begynne med det, vi klarer det i løpet av sommeren"
Han:"Nei!"
Jeg: "Jooda, det går så fint"
Han: "NEI! nei nei nei! mamma dah! Jeg KAN jo ikke det, de går ikke, det er umulig!"
Jeg: "Å?"
Han: "Ja, for du skjønner vel det at det ikke kan gå. Fordet atte jeg vil ikke ha bæsj på fingra og det får jeg hvis jeg må tørke meg sjøl for du vet vel at det ikke går an. Jeg har vel ikke øyne i ROMPA heller, mamma!"..


Nei, det er vel så... :-D 

Ha uansett en god lørdag, godtfolk.

6 kommentarer:

  1. Så sant som det er sagt! Verken i rumpe eller i nakken! (",)

    SvarSlett
  2. Nei det er nok bare mammaer som har øyer over alt :)
    Go' hælj!

    SvarSlett
  3. Kunne kanskje vært kjekt med litt røntgensyn i fingrene av og til ;) Lykke til :)
    KLÆM

    SvarSlett
  4. Hehehe, så sant så sant :) Gromme Einar :)
    Annie :)

    SvarSlett
  5. Godt sagt.
    Han har nok reflektert over det :)

    God helg !

    SvarSlett
  6. Godt tenkt og sagt, men jeg er redd han må forsøke, likevel.
    Klem, Mor Mork :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...