lørdag 17. mars 2012

Imponere med verdens enkleste SMÅKAKER + ostestenger

Har du lyst til det?
Gå da til innkjøp av:
Frosne butterdeigplater og
perlesukker. 

Ta opp platene og vent i 20 minutter.
Sett ovnen på 220 grader.
Skrid så til verket: 
Del platene i 2, og del så hver bit i fire.

Snitt så i hvert hjørne av firkantene. Du skal skjære nesten til midten. 

Brett hjørnene inn mot midten. 
Ha litt vann på fingeren og stryk på midten, slik at hjørnet kleber seg fast.

Fortsett rundt det hele, slik at det blir seende slik ut: 
Strø på perlesukker.
Legg kakene på bakepapir på stekebrettet og 
stek dem midt i ovnen i 12-15 minutter.
Imponerende, ikke sant!?! 
Og så så gode!
Om du deler platene bare i to så blir
kakene på str med et vanlig wienerbrød ca.
Jeg lager små, for da kan jeg spise MANGE 
med god samvittighet. 

Og om du ikke vil lage kaker av hele pakka med butterdeig
kan du finne fram ost og lage noen ostestenger.
De er fine til supper, eller bare som knask.
Guttungen slo seg løs her mens jeg 
brettet kakene: 

Riv ost over
passende biter av deigen 
og stek dem sammen med kakene.
Enkelt og greit. 



Kos deg! 

8 kommentarer:

  1. Mmmmmm :) jaja, ingen komfyr her....

    SvarSlett
  2. Hm... nei da blir det værre. ;-)

    SvarSlett
  3. Ser veldig godt ut!!
    enkle tips er det beste jeg vet:)

    SvarSlett
  4. kuuuuuuuuuuuuult!!! OG jada, dette skal prøves! Som WB over her digger jeg enkle tips!!!

    SvarSlett
  5. Det så jo nesten for enkelt ut til å være sant da ;)
    Men butterdeig er fantastisk godt... hmm, må forsøke å huske det neste gang jeg er på fastlandet :)
    Kanskje det er mulig å få litt syltetøy til å sitte fast i midten der? Mmmm, her må det utforskes og ikke minst smakes, nam!

    SvarSlett
  6. Hej Elin.
    Uhm, de ser lækre ud.
    Ønsker dig en god søndag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  7. Så lurt :) butterdeig har jeg ikke prøvd så det må testes ut ja :) takk for tipset

    SvarSlett
  8. Jammen skal eg prøve dette.
    Ser godt ut !!

    takk

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...