mandag 23. mai 2011

Kunsten å late seg.. 10 tips.

1.Hvis noen vil lage en terasse til deg, si pent: "Jatakk"....
Og ikke bland deg for mye i bygginga.. :-D



2.Nyt blomstene som vokser i plenen,
ikke bli fristet til å fare rundt med klipperen i tide og utide!
 3. Si til deg selv: "Løvetann er også blomster.. plenen full av løvetann er fint,"
 4. Gjenta punkt 3 helt til du tror på det.


5. Kjøp deg en STOR termos.Det er viktig at denne holder kaffen varm utover dagen.

 6. Gi ungen en skål med yoghurt og det største glasset med vann du har til. Del opp banan i biter å ha i Yoghurten, så det tar litt tid. (Ungen vil jo selvfølgelig plukke ut bananbitene med fingrene).
Og vann i stort glass er poppis om du er to, altså. :-D

 7.  Armlenet på hagestolene må være bredt nok til kaffekoppen. Dette så du slipper å lene deg framover hver gang du skal ta en sluk kaffe. Uhyre viktig å tenke på når man skaffer seg møblement til sommerens uteliv. Spør i butikken.



 8. Ta med deg en selvgående støvsuger ut, i tillfelle  du eller ungen skulle søle. Miljøvennlig også.


 9. Lær ungen avslapningens kunst. :-) Her i en kjent hvilende sittestilling.

10. Trekk pusten og nyt sommeren. :D


Javel da.. jeg får vel innrømme:
1.Jeg ba selv ba svigers lage terasse til meg i fjor. Og at jeg kjøpte materialene, og blandet meg i bygginga.
2. 3.4.Blomstene i plenen kom av at grasklipperen var ødelagt, så papsen ikke fikk klippet gras (og løvetann). Nå er det borte alt sammen.
5.Termosen har papsen kjøpt, det var ikke min gode idé.
6.Grisinga med å plukke bananbiter ut av yoghurten var ene og alene lillegutt sin egen ide. Det var ikke akkurat slik jeg hadde planlagt mellommåltidet. Vannglasset er mitt, men han elsker å ta det.
7.Kaffekoppen sto tilfeldigvis stablet på armlenet når jeg oppdaget at det var smart.
8.Bikkja skal ikke ha rester pga diabetes, men sniker på alt likevel. Og kommanderes vekk.
9.Jeg knipset bilde RIMELIG fort når guttungen i noen sekunder satt på den måten, før han for videre.
Men bortsett fra disse små innrømmelsene så er alt helt ekte i dette innlegget altså....

:-D

Ønsker alle en strålende mandagskveld videre.

9 kommentarer:

  1. Rett og slett herlig, avslappende lesing :)
    Bra tips!!

    SvarSlett
  2. hahaha, knallbra!! og vi har noe til felles; bygging av terasse og ødelagt plenklipper!
    fine tips uansett!

    SvarSlett
  3. :-) mormor: da var hensikten oppnådd da, når du slappet av med innlegget. hehe.

    Ja, WB, i tillegg til skrekkfilmer.. :-D

    SvarSlett
  4. Synes alt dette var gode tips jeg :)) Hva i all verden er det egenlig man stresser over??? Naturhage og løvetann er sterkt undervurdert..... Vi har masse av det rundt Fjøset ;)

    SvarSlett
  5. Du glemte å nevne hvordan du får svigerforeldre til å ha lyst til å lage terrasse til deg..?
    (ekte spørsmål)

    SvarSlett
  6. Guri: Har en naturtomt også, og der får det bare vokse og gro. Litt greit at plenen ser ut som plen på den siden folk ser den. Av og til.. Gidder egetlig ikke stresse med det, overlater det til papsen.

    Bondekona: Han drev og bygget terrasse til seg selv, og den ble veldig bra.. Så da skrøt jeg den opp i skyene noen ganger vi var der..mens han gjorde finpussen.
    Og en dag når det nærmet seg slutten på bygginga spurte jeg hva han nå skulle ta seg til når han var ferdig med dette og det visste han ikke.. Så da grep jeg sjansen: "om du vil bygge en terrasse til så er du ansatt hos meg". Så ble det slik. :-)

    Lykke til om du har tenkt å gjøre samme stuntet. :-D sa det litt fleipete da, så han hadde sjansen til å tro det bare var tull. :-D

    SvarSlett
  7. Hihi! Ja, la oss halde oss unna om nokon bygger terassse, snakker av erfaring.
    Og løvetann ser det ut som om ein berre må venne seg til...

    SvarSlett
  8. Genialt! Liker å lese bloggen din!

    SvarSlett
  9. Så koselig, Kjersti! :-)) Har vært og snoket på din jeg også..men er litt stille der?! ;-)

    Shy B: Ja sånn er det. :-) Takk for besøk her inne. :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...