søndag 4. september 2011

Min viten innen insektenes verden..

er nok mye mer begrenset enn jeg trodde og kunne ønsket.
Bare på få dager har det dukket opp to slags nye insekter her i hjemmet.
De kom fra skogen som ikke er der lenger..
Kanskje det er snauhogstinsekter?


Noen som vet hva disse to artene heter?
Denne hodehårete skapningen hadde lekt med jr sine leker,
og fikk sitt endelikt på kanten av en sandtreft.
Der ble den til den tørket inn. 

Disse likte seg i håret vårt.
langt-hår-elskende-kravlekryp?
Og det var mange av dem,
de angrep i flokk.


Her er hva wikipedia "vet" om insekter:


Og jeg vet hvordan flått ser ut.. :-) 

Har du god greie på insekter?

5 kommentarer:

  1. Huff og huff! For noen ekle kryp! Må innrømme at jeg er glad jeg ikke kjenner til disse, altså! ;-)

    Håper dere er kvitt dem nå! Ha ei fin uke!

    :-)

    SvarSlett
  2. Puha, aner ikke hvad de grimme kryb er for nogle.
    Ønsker dig en dejlig krible / krable dag ♥♥
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  3. Hehe, det var bra ikke alle andre vet hva de er da. :-) Vi er kvitt dem, disse er de eksemplarene vi har sett, og de er ganske så inntørket nå.

    Ha en fin dag og uke dere også. :-)

    SvarSlett
  4. De på det siste bildet der har angrepet meg på flere turer i skogen nå. Jeg aner ikke hva det er, men de ser ut til å trives aller best i nakken min og oppunder håret mitt... :-/ De ser ut som en blanding av flue, maur og kjinglor... Temmelig umulig å få ut av håret eller å kverke de er det også.

    SvarSlett
  5. Ja, nettopp Astrid! Det er i håret på meg de har dukket opp også. Av og til bare smeller det i golvet her som bittesmå stein. Harde i skallet og ekle-

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...