fredag 3. juni 2011

Såing og spiring pr ca 1. juni. :-)

Så var det på tide med en liten oppdatering igjen da.
Når det først spirer og gror må man jo skryte litt.
Her skal det bli fargerike blomster.. Asalear, var det det de het, tro?
I alle fall er de av det vi først sådde inne,
og som nå har flyttet ut.
Ja, jeg VET de skal tynnes ut.

Her har den gamle askebøtta fått en ny vår.
Blomkarse blir det her,
og den er jeg sikker på at kommer. :-D

En gammel kobberkjele har fått stemorsblomster.
De har stått der en stund da.

Gamle markkryperstauder har fått selskap av nytt gress.. ;-)
:-S

Utetrauet sauene fikk mjøl i når jeg var lita.
Mosegrodd..  så fort...rart.. :-D



En ivrig liten gartner lager plass til en bitteliten grønnsakhage.
Gulrot, persille, hvitløk, grasløk og purre er nå på plass her.
Reddiker og kanskje salat kommer.
Prøver å begrense oss litt.

Terasseblomstene:






Blir rognebær i år også gitt. 



Og jeg har funnet ut hvem som har forårsaket alt regnværet i det siste:


Lillegutt har slengt fra seg riva på denne måten,
og alle vet jo at når man legger riva med tennene opp,
ja da blir det regn.
"Det sa min bestemor alltid."

(dele litt overtro, folkens??)

Heldigvis oppdaget jeg bommerten
og fikk snudd riva.

Og været er nå
STRÅLENDE!


Ha en fin dag alle sammen!

:-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...