tirsdag 17. mai 2011

17.mai innlegget

Da var nasjonaldagen over for i år.

Gikk i toget for første gang på mange mange år,
slik er det når man får unger sent,
da er det igang igjen med alt man trodde seg ferdig med. :-D


All timer-favoritt drikken! mmm
Skal si denne var god å finne etter å ha gått i
høye hæler
i toget. jøje meg!

Denne kaka var bare  helt herlig!!
Om noen har oppskrifta så jatakk!!
Det var noe marengs i bunnen, så en saus, krem og bær.
Var innom Rokosjøen.Camping etter toget. Ingen dum ide.

Mett av is og kake.
Klar for en hvil før mat hos mormor og bestefar.

 17.mai salat, og litt frukt!

Ok da..vi hadde pizza, hamburgere, is og sjokolade også, 
men dette ser mye sunnere ut, ikke sant?!? :-P 


Måtte bare ta bilde av denne tallerknen min mamma har
kjøpt på loppis.
Syns den så så koselig ut!

Vi hadde en fin 17.mai!

Det absolutte høydepunkt var å få på seg etpar
hjemmestrikkede ullsokker (IKKE strikket av meg),
ignorere is-håndavtrykk på tv-skjermen og
slenge beina på bordet
for å se på
4-stjernerners middag.

aaaahhhh!

Håper alle har hatt en
strålende
17.mai!




7 kommentarer:

  1. Fantastisk feiring her også :)) Prøvde meg også med høye hæler i toget, men det straffer seg ja........ ;)

    Har trukket i godbuksa og kose t-skjorta, og med litt popcorn, brus, strikking og en god film på tv, kan vel ikke kvelden bli bedre :))

    Klæm Guri

    SvarSlett
  2. Høres koselig ut! Og så så godt det er å kose seg litt ekstra etter en slik dag...på høye hæler. :-D

    SvarSlett
  3. Jeg slapp å gå i høye hæler i dag, men jeg vet at kaken du spiste heter Pavlova. :-) Da blir oppskrifta litt lettere å finne. :-)
    Følg med på morgendagens innlegg i bloggen min for en utloddning, og ta kontakt dersom det ikke stemmer det jeg har skrevet nederst på det. ;-)
    Ha en flott uke videre, hvil beina til torsdag, da er det vel på'n igjen med tråkking. ;-)
    Snakkes.

    SvarSlett
  4. er det pavlova?! vi hadde en lignende i dag, og den var bare himmelsk!! da vet jeg at jeg elsker pavlova♥♥ fine bilder!

    SvarSlett
  5. Flotte 17. mai bilder! Og for en kake! Skjønner at den heter pavlova når jeg leser de andre innlegga her. Må prøves! En gang... nå er det kakebakepause.
    Og forresten - jeg har Oslobunad, så nå veit du det :) Den het før "bare" Oslodrakt, men nå er den godkjent som bunad. Ikke at jeg bryr meg så mye om det, men rett skal være rett! Jeg likær'n!

    Klem Inger

    SvarSlett
  6. Eg tenker at ullsokker det beste med heile 17.mai ;)
    Har hatt ein fin 17. mai ved havet utan korps, bunad, kake og det som vanlegvis høyrer med ;:

    SvarSlett
  7. Oj,så moro med mange kommentarer! :-) takker og bukker.
    Og takk-takk-takk til Astrid for navnet på kaka, tror denne skal bli arvetakeren etter den opp-ned/Kvæfjord/Verdens bestekaka jeg har bakt så lenge.
    Høres godt ut å slippe høyhælte sko, Astrid, og din 17.mai hørtes aldeles himmelsk ut, Shy B! :-)
    Takk til deg for bildeskryt W.Ja, sånn kake var bare himmelsk!!! Virkelig!
    Inger: Ja da vet jeg det, kjempefin, uansett om det er det ene eller andre! :-)
    Må løpe inn til Astridhuset nå, og sjekke utlodning! Soo long-folkens. :-))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...