fredag 12. august 2011

70-tallet lever....

i beste velgående.... på hytta! :-S


Jeg vasset i disse fargene, stoffene, plaststolene, hardplasten i brunt og oransje med digre blomster. Sengetøy som ALDRI ble utslitt. Respatex. Og nå.. nå er det jammen meg tilbake! Folk elsker disse sakene dypt og inderlig.

 Hos oss forlot sakene bare "daglliglivet" og havnet på hytta. Der ting man vil bli kvitt hjemme, men syns det er for galt å kaste har havnet i fire generasjoner. Siden jeg nå og da skjener innom en eller annen blogg der skriversken JUBLER med bokstaver som høye hviiiiin over å finne et eller annet utrolig stygt FARGERIKT stoff på bruktsjappa begynte jeg å se på tingene på hytta. 
Virkelig se. (ja jeg har jo sett tingene før -flere ganger-men du skjønner hva jeg mener.) Og jeg fant mange skrekkelige FARGEREIKE  saker. Ta en titt:
En haug med sengesett jeg er redd vi 
ALDRI får slitt ut. Dette er et utvalg.


. Dette er det JEG valgte å sove i .. litt mer nøytralt til meg, takk. :-D

 Øverst på et lyst lakkert skap
ligger teltet i oransje og blått fint stablet
sammen med en gyselig rød/hvit/blå flytemadrass.
De ligger godt der.. ute av syne ute av sinn. :-D 

 Stolputer.
Til og med et lys har på mystisk vis overlevd i en skuff. 
Mulig dette er fra 80-tallet.. men dog.

Min mors sommerhabitter har blitt hengende i skapet. Fordi de er for små til meg.. og.. ja.. dere skjønner.. ikke heeeeelt i min smak. MEN jeg syns det er litt artig at de er der. :-)



Jeg er altså ikke så veldig begeistret for denne stilen, selv om jeg lar meg imponere av hva enkelte klarer å få til av stoffene de finner fra denne tia. Ta en kikk på f.eks. dengodefeen ..og mange andre.. men det er ikke helt mi greie, uansett.. jeg er litt mer på MIN BESTEMORS og OLDEMORS "Vi gidder ikke ha det hjemme, vi har det på hytta"-saker:

en av bryllupsgavene til mine besteforeldre i  30-åra.


Ja... og hva har JEG bidratt med av hyttegreier? Fra min tid? 

Så nå kan min sønn si.,.om noen år.. Herre..min.. mamma.. Tenk noe sååå stygt!! 
Men se  så mye fint MORMOR har satt her på  hytta. 
For min mor... har IKKE sansen for tingene fra sin barndom som er der. :-D
Rart med det. 

:-)
Her er mer fra 70-tallet, men dette er jo FINT.
Tenk så SØT jeg sikkert var den gangen,
pakket inn i dette! 

Og på hytta får til og med min sønn
prinsehimmel. :-D

eller myggnetting da. :-D

Hyttedukkevogna mi. 
Overdratt til neste generasjon, 
og like populær. :-D

Og sist, men ikke minst.
Jeg MÅ få vise dere dette:
Designed by me

Jammen var jeg forut for min tid! 
Eller kanskje ikke... hihi.
Dette er nemlig en 
blikkboks fra 70-tallet,
med tapet fra 70 tallet på. 
laget på 70-tallet.
DET hadde dere ikke trodd det, tenker jeg.. ! 
(hverken dere som kjenner meg når det gjelder pirkearbeid eller dere 70-tallsfolk)
Googlebilde

Vel vel, hva syns dere om stilmiksen vår på hytta da? 
Har da en viss sjarm med sånt, syns jeg. 

Ha en fin fredagskveld!


http://www.klikk.no/bolig/bonytt/article625544.ece..

5 kommentarer:

  1. synes det var flere skatter å skue der jeg!
    la merke til den gamle, fine senga...
    sikle sikle..elsker gamle senger jeg!
    og benken var også superfin.

    Og husk at ting kan males..
    hvis du gidder.

    eier dere hytta?

    SvarSlett
  2. MALE er ikke aktuelt! Skal det være så skal det være. Tak og vegger, vinduskarmer ja, men ikke tingene MINE ting..Ok.. mine foreldres ting da.. og mine foreldres hytte. De eier og betaler, jeg bruker og nyter. :-D

    ....Glad du havnet på å like de samme tingene som jeg liker, de GAMLE tingene, ikke de 70-tallstingene. Selv om jeg ikke vet om jeg er like begeistret for at du sikler i senga mi. :-D

    SvarSlett
  3. Hæærlig hytteinnlegg :) Vil tro at det er sånn de har det på hytta de aller fleste, men at det kan være litt vanskelig å se det for det har "alltid" vært sånn ;)

    SvarSlett
  4. Ja man ser seg blind på det. :-) Greit man har blogglandia, for da kan man komme på å se seg rundt med nye øyne. :-D

    SvarSlett
  5. He, he! Det var no eit og anna dynetrekk der som hadde passa godt inn i stoffskapet mitt:) Men eg er ikkje altetande, sjølv om det handlar om retro...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...