mandag 29. juni 2015

Sommer og sol!

Sommer og sol, og her sitter jeg med beinet på en stol..
Bilderesultat for sol og sommer
Nei, dette innlegget blir ikke på rim, har vel vært nok av det i det siste her. Dette er kort og godt, eller langt og trått en liten oppdatering om min og vår sommer.
Trondheimsfjorden

Sommerens første tur gikk til Trondheim med min venninne Line. Vi kjørte, cachet, spiste, cachet, sov, cachet, kjørte mer, cachet mer, spiste mer og slik holdt vi på i fire dager til ende. :-) En kjempeflott tur til flere steder jeg alltid har ønsket å besøke. For eksempel gikk jeg omtrent av skaftet når vi kom til Lerkendal. Stort!!


Ellers var vi jo innom Røros, vi var i Hessdalen og lette etter en ufo, Oppdal var et must på turen, og så var vi en tur på Hjerkinn. Blant annet. Været var bra;  det var vind, regn, hagl, snø og sol. Vi kom oss fint oppover og fint nedover igjen med min "nye" Avensis.


Jeg var på healing noen få dager før Trondheimsturen, og det merket jeg godt. Tro det den som vil! 
Jeg hadde ikke følt meg så uthvilt på 15 år som jeg gjorde da, og det er ganske utrolig etter det tempoet vi  holdt. Vi var hele tia litt på forskudd, siden jeg ikke trengte de to timene hver dag for å sove på. 20-30 minutter holdt. Helt herlig.

Uka etter var det svømmekurs for guttungen to timer hver ettermiddag, og så ble det ferie for ham. Ferien ble etter "god gammel tradisjon" (vel, tre år) startet med St.Hansfeiring på hytta "mi" med barn og voksne fra gamlegjenge min. 
Bilderesultat for grillet mais
årets grillfavoritt
Været var fantastisk, og vi grillet, noen fisket, det var litt kanopadling og en person tråkket på en måte som resulterte  i en "delvis muskelavrivning" i tykkleggen. Denne personen var da meg... Som måtte avslutte hytteferien etter en dag, og bli fraktet hjem av en av gjestefamilene. Guttungen ble selvsagt skuffet, for jeg og han skulle jo være der lenge utover, men han var likevel ganske forståelsesfull. Han har vært mye hos mine foreldre denne uka siden jeg har vært ute av stand til  gå trappa opp til rommet hans, og samboeren har jobbet mye kveld. Godt man har mormor til å stille opp!
Bilderesultat for smiley på krykker
Lørdag hinket jeg i vei på heksefestival på Budor, (familiedag), Guttungen kledde seg ut som trollmann og koste seg utover dagen. Jeg slang innom en prøvetime for healing. Selv om jeg ba om energi så var beinet plutelig mye bedre dagen etter. Så får man velge om man vil tro healinga gjorde det, eller at det hadde gått en uke med mye hvile så det var på tide å bli bedre av seg selv.. ;-)
Bilderesultat for bilde av heks


 I går var vi på koselig grillbursdag i Astridhuset, som alltid mye folk og masse mat, gode kaker og fine samtaler.

Og i dag kjørte jeg bil for første gang på over en uke, vi var en tur hos mine foreldre der guttungen klarte å få en skikkelig megastikke  i foten. Så nå klarer ikke HAN å gå trappa på engenhånd og jeg klarer ikke  å hjelpe ham nok og dermed havnet han hos mormor igjen på overnatting. Er det mulig, liksom

Om 11 dager drar vi til Danmark, så nå får vi se til å slutte med å ødelegge de beina våre både den ene og andre, det er ingen mormor der som kan steppe inn på minuttet. ;-)

Så... det er da vår sommer så langt. Ikke helt som planlagt, men slik er det noen ganger.

Fortsatt god sommer,
med eller uten fungerende bein.
Bilderesultat for fot
googleimage


5 kommentarer:

  1. Så mange flotte opplevingar med turar både hit og dit.
    Det er slik sommaren skal vere.
    MEN, dokke må passe på beina !! Dei er uunværlige :)

    God betring og fine sommardagar vidare !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Passe på bena, de skal bære dere resten av livet.
    Mormorklemoversendes med formaninger :)

    SvarSlett
  3. God bedring til bein - og god tur til Danmark - det går sæ te sikkert som døm sier her jeg bor. Men enig med de over her - pass på beina!
    Klem fra mormorfarmor Inger

    SvarSlett
  4. Flott motiv fra Tronheimsfjorden og veldig bra komponert bilde. Gode lysforhold.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...