torsdag 23. oktober 2014

En kvikklunsj-kake helt utenom det vanlige.

Jeg har sett  mange lekre kvikklunsjkaker på nettet,
så bestemte meg derfor for å lage en slik til guttungen sin familiefeiring
når han ble 6 år.

Som sagt så gjort..
Oppskrift googlet opp,
kvikklunsj kjøpt inn,
og non-stop hamstret.
Her er malen jeg brukte. Fått lov å bruke bildet av eieren.

Med freidig mot satte jeg igang.
Kremen ble nyyyyyyyydelig!
Kaka like så, brukte min vanlige sjokoladekakeoppskrift.
(kommer her i løpet av noen dager).
Kvikklunsjen ble delt opp..
Sjokoladen som den skulle limes med så fin ut.

men


Taaaaataaaaaa!
En ny kake funnet opp:

Sjokoladekake med kvikklunsj-krem...

De hersens stengene ville jo ikke sitte på kaka i det hele tatt!
Jeg limte mye, jeg limte lite, jeg delte dem og jeg sa endel mindre pene ord.
Ingen lykke med det likevel.

MEN kaka ble fryktelig god!!


Oppskrifta på kremen fant jeg her:

Og jeg var heldig nok til å få lov å bruke bildet til oppskrifta her.
(for ordens skyld, det øverste ;-) )
Tusen takk for det.


17 kommentarer:

  1. Gratulerer med 6-åringren;)
    Ja noen ganger er det kjekt å låne bilder.

    Smaken er jo det viktigste til slutt;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Så sant, så sant. Og smaken var fremragende. :-) Ingen som klagde heller, for de fikk jo ikke vite hvordan den EGENTLIG skulle se ut. .:-D

      Slett
  2. Herlig, sjarmerende kake :) Jovisst var den fin den på bildet - og et flott tips til kvikklunsjkake.... men å få de sjokoladene til å stå så flott er nok en kunst! Har bakt kvikklunsjkake siden 70-tallet, men aldri med kvikklunsj! Må prøves!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kvikklunsjkake uten kvikklunsj? Hva er det for noe da?

      Slett
  3. Ok..jeg lo og lo og lo da jeg så kaka di,vel vitende om mine egne kaker...Tusen takk for at du delte :-)
    Jeg sier ..som alltid når jeg baker: det er smaken som teller!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, godt å kunne glede noen med mine bakeegenskaper. :-D Klem

      Slett
  4. Du veit, smaken er det viktigaste. Eg synest kaka di er fin, og eg er sikker på den får bein å gå på.
    Gratulere med 6 års dagen !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ble ikke mye igjen av den nei, selv om den ikke lignet på malen. :-D
      Klem

      Slett
  5. Det viktigste er smaken. Har sett mange bilder av sånne kaker. Mange har hatt et bånd knyttet rundt, så flere har nok møtt på samme utfordring.

    SvarSlett
    Svar
    1. JA! Det har du jo rett i... Det er jo derfor de har de bånda rundt.. *Føler seg treg i hue!*

      Slett
  6. Ser akkurat ut som noe jeg kunne bakt... Erfaringa mi er også at det til sist er smaken som teller- og underveis kan NOE av førsteinntrykket reddes ved hjelp av litt dunkel belysning ;o)
    Ha en fortreffelig aften!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, det var ikke akkurat flombelysning her under serveringa, nei. :-D

      Slett
  7. Så lenge det smaker godt, så...
    Klem

    SvarSlett
  8. Det så ut til å være en deilig kake.
    Min erfaring er at de kakene som ser sååååååååååå flotte ut som regel ikke smaker halvparten så godt som de som kanskje ikke ser så flotte ut. Vanlige kaker smaker som regel best :-) Dere koste dere sikkert veldig med denne her :-)
    Tone gir deg en kakeklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi koste oss masse. :-D Tror det hadde blitt for mye kvikklunsj om vi hadde fått på rundt også.... kremt.. eller kanskje ikke. :-D

      Slett
  9. Ha-ha! Godt å se at det er flere enn meg som ikke er verdensmestere på kakepynting!
    Hos oss har vi et ordtak som sier at "det er ikke sikkert at kaka er god selv om pynten er pen" ment i overført betydning om at man skal se på menneskers indre verdier i stedet for utseende. MEN, jeg synes det passer på kaker også, jeg! Det viktigste er at kaka er GOD!
    Og takk for linken til oppskriften! Denne vil jeg prøve også :)
    God helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...