torsdag 20. mars 2014

Ny hobby

Nå har vi endelig kommet i gang med noe vi har hatt lyst til å begynne med lenge.

GEOCACHING!
Ivrig femåring med gps'en
(Som han ikke skjønner, men det ser da kult ut ;-) ) 
"Det er en skatt her et sted! FØRSTEMANN"

Vi startet opp i helga, og har funnet mange (vel, mange for oss da ;-) ). 11 poster, eller "cacher" som det heter, har vi sporet opp. På tre dager. I Løten. Og det er mange mange flere igjen. Dette er noe jeg kan anbefale folk både med og uten unger og hunder å begynne med! :-)


Du får opplevelser av alle slag:
Natur



Kultur


Vitenskap 


Historie


Det du trenger:
-en smarttelefon eller
-en gps
-tilgang internett via tlf eller pc.


That's it!

Det gjør selvfølgelig ingenting om du er glad i å være ute, eller ønsker du var mer ute enn du er. ;-)

Det er skrevet mye om geocaching rundt omkring på nettet. Det er ingen vits at jeg prøver å gi noen tips, som akkurat har begynt med dette. Her har du imidlertid en link til en blogg der alt er forklart veldig greit og fint, og med flotte bilder til.


En ting lurer jeg på til slutt:
(eller "Q" som de moderne sier. ;-) ) 

Q: Hvor mange av dere som leser dette har prøvd geocaching? Har dere hørt om det i det hele tatt?


Uansett:

Ha en fin fin kveld!






9 kommentarer:

  1. Jepp, men lufta har gått litt ut av ballongen...
    Hadde med noen små tante-unger en gang, og de var skikkelig gira på å dra på skattejakt! Ikke før den yngste hylte av fortvilelse da han så den vesle plastboksen, skjønte jeg at vi hadde gjort en utilgivelig feil i ORDVALGET: vi burde sjølsagt holdt oss til at vi skulle lete etter hemmeligheter ;o) Kaptein Sabeltann har tydeligvis satt spor etter seg!!
    Kos dere med ny fin hobby!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, heldigvis har vi hele tiden sagt: "En slags skatt" :-D Her er ballongen på topp. :-) God helg!

      Slett
  2. Så kjekt at geocaching har gitt meirsmak! Eg er imponert over antall cachar de har funne på få dagar! Vi diggar geocaching, men det er dessverre veldig få cachar her vi bur. Foreløpig, i alle fall, vi jobbar for å få opp interessa blant andre! Veldig glad for å høyre at tipsa mine var forståelege! Gler meg tl å følge bloggen din vidare.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var først når jeg leste blogginnlegget ditt jeg virkelig skjønte helt hva det dreide seg om, så takk. :-)
      Det er en god del cacher rundt omkring her og nabokommunene, så dere får ta en tur hitover. :-)

      Slett
  3. Har hørt og lest, deltar ikke :)
    Mormorklem fra Mor Mork

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Men da er du litt oppdatert, mor mork. :-) Klem

      Slett
  4. Det så kjempespennende ut Elin, men jeg kunne nok aldri ha klart å betjene en slik dings.
    Fine kvelden til deg. :)

    SvarSlett
  5. Nyfrelst her også :) Bitt av basillen på første forsøk - skal ta noen raid med barna. Ut på tur på skattejakt. Spennende hobby - og en ekstra moro aktivitet på tur :D

    Fin uke videre!

    SvarSlett
  6. Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this article and the rest of the website is very
    good.

    Check out my web blog snabblån

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...