onsdag 15. januar 2014

Byttet ut med en ny!

Hei...
Jeg heter Toyota Starlet Blue Summer.
Blue Summer er egentlig navnet på fargen min, men det høres kult ut som en del av navnet, ikke sant?
Jeg er fra 1997, og jeg bodde hos en familie i to år. Der ble jeg sjelden tatt med på noe som helst.
Når jeg var to år kom jeg til den jenta jeg har vært hos siden.
13 år har vi hatt sammen. Og jeg har tjent henne godt.
Gått dit hun vil, når hun vil. Ja, så lenge jeg fikk litt 95 oktan innimellom da.
Ikke så ofte jeg krevde det heller. Av og til tok jenta meg med til et sted der jeg ble sett over og godkjent for to og to år. Senest for et år siden var jeg der, og har lov å ferdes ett år til, faktisk.

Ute på tur, mars 2013
Jeg har kost meg, gått fint, ikke lagd unødvendige lyder eller annet tull.
Jenta har tatt seg fram sammen med meg på både asfalt, grus og litt skogsveier.

Jeg var nesten uovervinnelig. Sviktet aldri. Til og med på vinteren virket jeg som et skudd.
Tok meg fram der man skulle tro det var vanskelig for en på min størrelse.
Ja, jeg koste meg. Og trodde det skulle fortsette lenge til. Det trodde alle. Jeg og jenta var uadskillelige. Vi hørte sammen, som hånd i hanske.

Så-plutselig-helt ut av det blå skjer det utenkelige. Vi var såvidt inne i dette året som vi også skulle hatt sammen. Vårt 14. Så finner hun seg en ny!  En svart, lekker sak, ja jeg innrømmer det, den nye ser fin ut. Men jeg ble ikke sviktet fordi jeg ikke var svart. Jeg har heller ikke blitt gammel og usikker i trafikken. Jeg har gått hundre og og noen og sytti tusen kilometer, men jeg har lyst og krefter til å gå mye lenger. . Det visste jenta også. Så det var ikke grunnen, mine damer og herrer. Nei, grunnen er dette:  Den lekre svarte har fire dører! Tenk å bli vraket kun p.g.a to dører. Sukk.
Skal, skal ikke, jeg hadde sikkert klart det.
Vårflom, 2013

Jeg som alltid har stått inne i garasjen og hatt det godt og snøfritt. Passe varmt og tørt,
Nå står "Den Nye" der. Og her står jeg. Kald. Isete. Nedsnødd. I mørket. Ute.
Tilsidesatt. Januar 2014

Kan noen redde meg? Jeg blir frigitt til den som kommer hit med mest over 10 000 kroner!



"Den Nye" 
..meg..




HJEEEEELP! 

6 kommentarer:

  1. Stakkar "summer blue"
    Nå har det seg slik at mormor er sertifisert for barnevogn, motorsag, grssklipper og snøfræs, men ikke bil.
    Så sorry, men slik er det bare :)
    Klem fra Mor Mork

    SvarSlett
  2. Det er jammen ikkje greit å vere bil heller, gjere sitt beste i mange år,
    men likevel ikkje god nok...
    Gratulere med ny bil, og håpe den blå finn seg ein ny eigar snart så
    den slepp å stå ute i snø og kulde ;)
    Ps. vår bil står ute, alltid, garasjen er full av alt anna enn bil ;(

    Fin kveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Å,stakkars..nå følte jeg at jeg nesten måtte løpe til unnsetning,men dessverre:Jeg skrotet min egen blå..gjorde meg hard,skrotet den blå,og sykler nå rundt på el-sykkel..Lykke til til din blå ;-)

    SvarSlett
  4. I'll immediately seize your rss feed as I can't to find your e-mail subscription link or e-newsletter service.
    Do you have any? Kindly allow me recognise in order that I may subscribe.

    Thanks.

    Feel free to surf to my web-site ... www.nuzhty.com

    SvarSlett
  5. Quality articles or reviews is the important to attract the viewers to visit
    the website, that's what this web site is providing.

    Also visit my blog post ... Prosolution Pills

    SvarSlett
  6. Hello mates, its impressive piece of writing about teachingand entirely defined, keep it up all the time.


    Here is my page - quick weight loss naturally

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...