torsdag 19. desember 2013

Elin ser på 10 nye uttrykk

For lenge siden ( i bloggforhold) så hadde jeg noen innlegg der jeg så nærmere på noen uttrykk/munnhell osv. Her tar jeg opp igjen tråden litt igjen. 10 uttrykk kommer her:



Det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket.
---vel, om den gjør fra seg vil jeg i alle fall foretrekke at de er på taket.



Det er for sent å snyte seg når nesten er vekk.
---ja, mulig det, men kommer det da noe snørr?



Det er tanken som teller.
---joa, men... ganske kjedelig i lengden da.. man bør si noe før eller siden også.



Jeg fant det på det siste stedet jeg lette.
--- SELVFØLGELIG! Man fortsetter da ikke å lete når man har funnet det man lette etter!





Å være seg selv nærmest.
---ja, man er jo som regel i seg selv, ergo må det være nærmest

















Veien blir til mens man går.
---Skynd dere, skynd dere, jeg skal fram! Kjedelig om noen må lage veien til f.eks. barnehagen hver dag.









Å stille noen i et dårlig lys
---Trykk på lysbryteren da vel!



Å få noen på kroken
---Slipp dem løs! Det er ikke godt å sitte fast i en krok. Spesielt ikke om det også sitter en gjedde på samme kroken. Og du er midt ute på sjøen. Og det blåser fælt. Og bikkja tar helt av. Og noen knekker åra.. Bare for å ta et helt tilfeldig eksempel... ;-)



Å gå i baret
---prøv heller å finne stien, MYE lettere å gå der.



Å hoppe i taket
--- Au....



Det var alt for i dag.
Ha en fin kveld.

5 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...