tirsdag 20. august 2013

Bananis i ismaskin

"Noen" har tullet bort oppskriftsheftet til ismaskina mi.
Ingen har lagt ut en så enkel oppskrift på bananis på nettet som det var der.
Jeg måtte ta den etter hukommelsen, og den ble kremete og god. 
Her er verdens enkleste oppskrift (tradisjon tro her, så er det latterlig enkelt):

2 godt modne bananer
5 dl kremfløte
2,5 dl skummet melk
1 drøy toppet te-skje vaniljesukker
2 ss melis 



Bland fløte, melk, vaniljesukker og melis. 
Sett i kjøleskapet.


Mos bananene.
De skal være så most at de blir rennende, 
ellers kan maskina lett henge seg opp. I alle fall den jeg har. 


Ha bananmosen i resten. Sett tilbake i kjøleskapet noen minutter. 

Monter maskina og la den gå noen sekunder før du heller hele greia oppi.
La den surre og gå en halv times tid, eller til du ser isen har konsistensen du ønsker.
Dette blir en slags kremete softis. 

Foto: Sissel

Superdupergodt på Sissel sin blåbærpai.. ;-)
Funker og på andre sine paier, vil jeg tro. 

Nyt!

2 kommentarer:

  1. Funker bra på rabarbrapai også, vil jeg tro.
    Mormorklem fra Mor Mork

    SvarSlett
  2. Ja, det vil jeg tro vil funke helt utmerket! mmm

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...