fredag 17. august 2012

Hersens søppelsortering!

Mulig jeg har brukt et for mildt H-ord?
Kan hende det skulle stått helsikes,
eller til og med helvetes.

Ja, for det er da et helvete med denne søppelsorteringa, er det ikke?



Et helvete å få søppel som blir til jord ganske fort (våtorganisk)
opp i posen der det skal.
Selv om det står på posen hva som skal oppi,
 er det da ikke så enkelt?




















Og plasten.. den skal for seg,
det samme med papir og kartong.
Og metall og glass, de kan være sammen, men ikke med de andre.
Litt av et slit ja. Et rent helvete?


Og her jeg bor kan man enten bestille (og betale litt)
for å få hentet papirAVFALLET sitt.
Eller man kan putte det i småsamlere
som er satt opp rundt omkring.
De skal også nevnte metall og glass opp i.
Et fryktelig helvetes strev.


Søppelbilen kommer annenhver uke.
Og til det må man sette ut dunkene.
Eller en dunk og en sekk med plast.
Ja, for et HELVETE du.



Grusomt at vi må gjøre en liten skjerv i våre egne hjem
for å spare miljøet i alle fall littegrann.
Det er noe som heter at alle monner drar,
så også med søppelsorteringa.


Kan noen fortelle meg HVORFOR dette er et helvete?

For jeg,
jeg syns nemlig
IKKE det.



10 kommentarer:

  1. Helt automatisert er det blitt her. Derfor blir jeg så overrasket når vi får besøk av oppgående mennesker som ikke skjønner systemet.

    SvarSlett
  2. Hehe! Eg synst det går greit eg! :)

    SvarSlett
  3. Herlighet, den sorteringen går da som knott i ost?
    Ikke det aller minste vanskelig, synes jeg.
    Eneste, man kan gjøre synes jeg.
    Mormorklem

    SvarSlett
  4. Ja kan du forstå det ?
    Her er lokalavisa full av sure oppgulp heile tida.
    Det er så herleg avslappende og sleppe å ha ansvaret sjøl for alt skroget me greier å samle ihop på to veker.

    Ynskjer deg ei fin helg !
    Klem

    SvarSlett
  5. hihi - ja jeg begynte å lure på om du nå plutselig var en annen person enn jeg hadde forestilt meg ;)
    Lett som en plett her også! Men vi har ikke matavfallsortering. Ligger litt etter skjema med det i denne kommunen.
    Go' hælj og stå på :)
    Klem fra Inger

    SvarSlett
  6. Ha ha, jeg synes sorteringa noen ganger er et pes. Men det er bra! (ikke at det er et pes, men at vi sorterer og gjør litt for miljøet)

    SvarSlett
  7. Synes egentlig det er helt greit.
    Og en selvfølge.

    Selv om jeg ikke alltid er så flink til å kjøre langtavgårde for
    å få levert glass og metall..

    SvarSlett
  8. Synes det går greit jeg da, men så har vi bare to deler her da med papir og restavfall.... Og selvfølgelig blekk og glass :)
    Keep up the good work!!
    KLÆM

    SvarSlett
  9. aldri sett problemet med sorteringen.. ikke har jeg hørt så mange som klager på det heller faktisk. jo kanskje i starten da det kom...men mange må jo klage litt på nye ting uansett:-)
    Åse

    SvarSlett
  10. Lurer på om jeg skulle laget video om hvordan det foregår her?
    Hmm, nei, neppe, det er ingen som gidder å se en så lang film.
    Men skrive om det? ja det trur jeg faktisk at jeg skal gjøre en gang. Folk aner ikke hvor lettvint de har det når de kan ordne alt i sånne lekre bokser som det kommer en bil og tømmer med jevne mellomrom.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...