onsdag 25. april 2012

Skummelt.... eller ikke?

Linerla. 
miljolare.no


En merkelig fugl. 


Den forutsier hvordan året blir..
Eller gjør den ikke? 

btrones.no
Gruer meg alltid littegrann til linerla kommer,
 for det virker som om den gjør ALT den kan for å vise meg bringen.

Her på disse trakter er det sagt at om du ser linerla rett forfra så vil du få et ulykkelig år.
Man kan aldri vite om det stemmer, kan man vel?

breidablikk.info

MEN i andre deler av landet er det visst motsatt.. :-O

Tenker jeg stoler på mormor Inger som sier det bare er tull alt sammen  jeg. :-)



Her er i alle fall en morsom link jeg fant om linerla når det gjelder tro og overtro:

http://www.opplevnaturen.no/fugler/levesett/96-linerla-i-tro-og-overtro.html

Ha en fin dag.

Bildene fant jeg på google alle sammen, linerla har ikke kommet hit ennå, så jeg kan fremdeles ikke puste ut... Å ja.. det var det som mormor Inger sa ja.. ;-)

13 kommentarer:

  1. Holder med deg jeg<3

    For meg var dette noe jeg ikke hadde hørt om før så dette var interessant;0)

    Vi satser på et lykkelig år Elin og go kos og glad i du<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det samme. :-)

      Pass deg for fuggeln. ;-)

      Slett
  2. Det har jeg ikke hørt før. Dessuten skal du bare ta det med ro for 2012 er og blir et supert år :) 2011 kan jeg egentlig bare kaste og ikke tenke mer på ;) Bare kos deg når linerla kommer, hun er jo så fin :) Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Jeg har stor tro på overtro. At det er overtro, altså..

    SvarSlett
  4. Hej Elin.
    Jeg er lidt overtroisk.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  5. Herlig innlegg! Jeg og linerla har et så spesielt forhold at folk lurer litt... Men jeg tror ikke noe på det der med sidene.
    Jeg har venta og venta. Men på lørdag, da jeg sto på kjøkkenet, så følte jeg at ho satt på taket til naboen, det er nemlig der jeg ser henne første gang hvert år. Så det var bare å gå fra kjøkkenet og ut i stua. Jadda, der var ho! Så overtro eller ikke, noe er det med den fuglen, men sorg og elendighet tror jeg ikke på :)

    SvarSlett
  6. Gammel overtro er morro, enten man tror på det eller ei.
    Denne har jeg ikke hørt før, skal følge med linerla i år! :o)

    SvarSlett
  7. VAkker fugle og alltid morsomt å se den om væren.
    Tro eller overtro?
    Tja det er vel opp til en hver.
    Jeg blåser nå i det.
    Mormorklem fra muren

    SvarSlett
  8. Det er godt jeg er håpløs på å kjenne igjen fugler :)
    Takk for koselig kommentar hos meg.
    Ellen :)

    SvarSlett
  9. Eg har ikkje høyrt om linerla sine eigenskapar før.
    Men det er mangt mellom himmel og jord....;)

    Når det gjeld maling av panel så har det vore ein lang prosess. Det enda med at me leigde folk til å gjere det. Taket i stova virka
    uovervinneleg for oss.
    Eg går berre og nyt det :)
    Og du, arvelampane skal opp, men må supplere med litt fleire.

    Håpe guten med øyreverken fekk hjelp av matoljen ?

    klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, etter to behandlinger var øreverken en saga blott. :-) Fikk nok tatt det akkurat i tide.

      Bra du bruker lampene dine. :-)

      Slett
    2. Supert !
      Godt for både guten og mora at det ga seg.

      Slett
  10. Hæ? Nei, dette var jeg uskyldig uvitende om. Så jeg bryr meg vel ikke om det heller. :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...