onsdag 21. desember 2011

Mandagsutfordring på en onsdag.. ;-)

Tema denne uken er JUL, og jeg måtte vente til jeg kom meg inn på kottet og fant den SKIKKELIGE julepynten før jeg kunne delta... 

Dette er jul for meg: 



Min gamle nisse som jeg fikk når jeg var 1/2 år gammel. 
Skrinn i barten, men like blid. 

Den begynne med andre ord å bli noen år. 
Pappsåler, stakkars nissemann.

Den har stått og sett ut vinduet i alle år etter at min oldefar ga den til meg på min første julekveld. 
Utsikten har skiftet, men det har ikke nissen. ;-)
Årets vakt mot nabofjøset. 

Den begynner å bære preg av å ha vært vaktnisse noen juler, dusken har gulnet  og barten begynner å bli skrinn.. men uten nissen i vinduet.. ingen jul.. :-) ;-)


Flere julebidrag finner du her, hos Alt som er vakkert. :-)
Kos deg.

16 kommentarer:

  1. En slik nisse hadde jeg da jeg var liten også. Den står på faste plassen sin hos mamma og pappa :)))

    Klem Eva

    SvarSlett
  2. Skrinn i barten, men høyt elsket.
    Ha en flott kveld og snart er det jul :-)

    SvarSlett
  3. Ja, det er rart med denne gamle julepynten, som vi ikkje kan kvitte oss med. Den har sjel!

    SvarSlett
  4. en slik gonisse har jeg å...:-) står på sin faste plass.....år etter år..
    Åse

    SvarSlett
  5. Mener å huske at mormora mi hadde en sånn...
    God jul til deg og dine!

    SvarSlett
  6. ååå..en slik nisse hadde vi også da jeg var liten Jeg og søsteren min slåss alltid om den (vi snakker skikkelig slåssing og haling og draing) -så den ble etterhvert ganske så skral stakkar!

    Gode juleminner, på en måte:)
    hohoho!

    SvarSlett
  7. For et herlig juleminne. Jeg har en rød julekirke som jeg fikk hos morfaren min, og den må frem hvert år. Med årene har den fått en bitteliten landsby rundt seg :-) Ønsker deg en riktig fin jul! Kos deg, og ta godt vare på nissefar. Klem fra Eva :-)

    SvarSlett
  8. Ååååå, så fin en nisse, Elin:) Skjønner den er dyrebar for deg:) Tenk jeg fikk mamma og pappa sine første juletrelys i 1-årsgave av min morfar:) Har dem ennå, ligger i en oransje eske og de heter Luma:)Det bringer frem minner hver gang jeg ser på dem:) kan ikke brukes lenger da;)
    Trine:)

    SvarSlett
  9. Hærlig nisse - dog litt preget av tidens tann ;)
    Klæm

    SvarSlett
  10. Så du har också en fin gammal tomte :) Så roligt!

    SvarSlett
  11. Hej Elin.
    Sød lille nisse.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  12. Så moro med en sånn ordentlig god gammel nisse da, med gode minner knyttet til :) Nisse med sjel!

    Takk for hyggelige ord på fotobloggen min. Jeg har også en annen blogg.Velkommen innom og ta en titt: Den Hemmelige Hagen
    God jul, klem fra Ingrid Andrea

    SvarSlett
  13. Herlig nisse- har glimt i øyet kan jeg se!

    Rart med sånne ting, har endel gammel pynt jeg også.

    SvarSlett
  14. Nydelig nisse :) Og tusen takk for tips!!! :) Jeg har lagt inn mine 2 siste innlegg der :)

    Du? Jeg tenkte å spørre deg om du vil jeg skal lage en headder til deg? Kan være min julegave til deg? Send meg en mail om du vil da.... og si hva du vil ha med i headderen og sånn... så skal jeg se hva jeg får gjort?
    Bare om du vil altså.... jeg har spurt en annen blogg jeg liker godt også, og hun sa ja :)

    Bare gi meg et skrell... har du konkrete bilder du vil bruke er det også ok....

    SvarSlett
  15. Vil bare titte innom og si:
    http://www.starbear.no/mormor/2011/12/22/mormor-far-det-som-hun-vil/
    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...