mandag 14. november 2011

Gjett hva jeg må høre på...

Bestemor Skogmus synger en vise etter sin dramatiske sorti fra Petter Pinnsvin. Ja, jeg snakker om  dyrene i Hakkebakkeskogen. Vel,poenget er..min sønn har fått en eneste strofe av denne sangen på hjernen. Og han synger denne strofen om igjen og om igjen hele dagen. 

Noen som kan tenke seg hvilken strofe det er? 

Jeg bør vel nevne at han nesten nettopp har fylt tre år.... ;-)

Her er sangen:

HER FLYVER JEG MED PARAPLYEN MIN,
DEN SEILER AV STED SOM EN FLYMASKIN,
OG FUGLENE SYNGER, OG JEG MÅ LE.
HURRA, HURRA, NÅ FLYR JEG AV STED!
HURRA, HURRA, NÅ FLYR JEG AV STED!

MEN PINNSVINET HAR DET NOK IKKE BRA.
HAN LURER NOK SVÆRT PÅ HVOR JEG BLE A’.
HAN TENKTE VEL HAN SKULLE SPISE MEG,
MEN NEI, Å NEI, DET VIL IKKE JEG,
Å NEI, Å NEI, DET VIL IKKE JEG.

MEN NÅ MÅ JEG PRØVE Å DALE LITT,
FOR HER ER DET MORTEN HAR HUSET SITT.
HAN STÅR NOK I DØREN OG VENTER MEG.
GOD DAG, GOD DAG! SE HER KOMMER JEG!
GOD DAG, GOD DAG! SE HER KOMMER JEG

Sååååå....hva tror dere? 

;-)

Rett svar gir deg lov til å ta en ekstra kopp kaffe i kveld.. ;-)

Ha en strålende ettermiddag og mandagskveld folkens. 
Jeg skal høre på en sangstrofe
helt til den går over
i snorkelyder.
;-)

12 kommentarer:

  1. "Å nei, å nei, det vil ikke jeg."

    SvarSlett
  2. Uten å herme... jeg tror også
    ♪♫ Men nei, å nei, det vil ikke jeg
    å nei, å nei, det vil ikke jeg! ♫♪

    Veldig dumt jeg ikke liker kaffe da. Får ta te ;)

    SvarSlett
  3. Det er ikke noe problem, mormor.. Tone tar nok mer enn gjerne en kopp kaffe for deg også. ;-)

    Dere har rett.. men tenk å høre det om igjen og om igjen, Han svarer til og med med å synge det når han får en beskjed.Jeg får trøste meg med at det kunne vært adskillig værre. :-D

    SvarSlett
  4. god dag god dag se her kommer jeg!
    god dag god dag se her kommer jeg!

    å nei, det var ikke den?

    Veldig glad i den sangen!!
    men husker bare første verset!

    SvarSlett
  5. Min sønn kan lære deg en strofe til i alle fall. :-) Liker hele Hakkebakkeskogen jeg, så gauler og synger på både den ene og den andre sangen.

    SvarSlett
  6. Hakkebakkeskogen er helt herlig :) Men skjønner godt at sjarmen avtar sterkt etter 50 repetisjoner av en linje ;)
    Ha en fin kveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  7. I anledning markmus, kan jeg fornøyd meddele at jeg faktisk så ei lys levende snømus ved fuglebrettet i dag! Er ikke sikker på om det er bra for fuglene, men det var artig for meg- og fuglene trenger ikke engang paraply for å redde seg unna; de har jo ikke vinger bare til pynt!!

    SvarSlett
  8. Ok, jeg er litt ute av det; skogmus, markmus, klartemus, langrumpemus... Men det er helt sikkert at det var ei snømus jeg så, asså!!!

    SvarSlett
  9. Hej Elin.
    Så herligt...
    Tror at han synger:
    MEN NEI, Å NEI, DET VIL IKKE JEG,
    Å NEI, Å NEI, DET VIL IKKE JEG.
    Ønsker dig en god tirsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  10. Satser på Det samme som Hanne Bente.
    Mine to gnålte den strofen i en uke, hver, og jeg var ikke særlig glad i Hakkebakkeskogen etter det, en stund.
    Men nå leser jeg den med neste generasjon :-)

    SvarSlett
  11. Hehe, takk for morsomme kommentarer.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...