onsdag 5. oktober 2011

Beste turmålet..

Glem Tyrkia.
Glem Kanariøyene.
Glem København.
Glem Gøteborg.
Glem alt. 
Pakk sekken 
og ta turen til 
VAKRE LØTEN!
(OBS-.Hege A. sterkt bilde nesten nederst-OBS!)
Da var hun advart, så da tar vi turen:
Dette er bilder fra en 
i selveste 
Skogbygda i Løten.
Nevnte jeg at vi var i LØTEN? 
Oki, nok sagt. 
Ta en kikk og nyt: 
Løten

Østgarda i høstskrud.
Vi oppdaget at stakkars Knerten
hadde blitt knerta i en dam.
Ulykksalige hendelse.

Mosedotter var det mye av.

Nymotens støvel.
Ikke min, om noen lurte på det.
Min kusine sin, litt mer up to date hun.
:-)

Jada, bikkja var med. :-)

Spesiell mose? eller? skal ikke denne være grønn?

Steinformasjon med masse spsiell (?) mose på.



Steingal.
Jepp.
Ingen tvil om det. 

Den sto så ensom og forlatt av sine egne
på en gammel tomt etter et sommerfjøs
langt inni skogen der.
Fin å se på da.


J-gutten ser utover fra utkikks-stedet. 

Kakaopause er viktig.

En gang et utikkstårn.
Det har min far sagt,
og han var mye her når  han var ung,
så han burde vel vite det.

No ser eg atter slike fjell og dalar...
(vel..men vakkert er det)

Vi gikk langt og lenger enn langt.
Men koste oss hele veien da.

Historisk sus.
Et uthus eller noe som har rast sammen
og blitt vert for rognebærbusker.


Nybuåsen, heter dette stedet.
Langt inni skauen helt for seg selv.
Gammelt som alle haugene, men koia er forholdsvis ny.
De som satte opp Nybuåsen var rikinger på sin tid,
(begynneslsen av 1700-tallet)-
og det sies at klokkeren i Rokokirka ikke begynte å ringe
før Nybuåsfolket nærmet seg.

Om du ikke har lukket øynene nå, så må du se.. ;-)
Nydelig hoggorm utenfor koia.
Se på det mønsteret.
LIKER!


Vi vandrer med freidig mo-ot!

Lokalpatriot?
Jeg?
Næh. 
;-) 
(Og enda er dette "feil" skogbygd..;-))

Noen linker til slutt: 


9 kommentarer:

  1. Takk for en herlig tur!!!
    Jeg er ikke redd for ormer, så jeg tålte å se hoggorm. Men skal ha respekt for dem da, det må jo sies!
    Har adressa di - så lesestoff kommer i post snarest :)

    Klem klem

    SvarSlett
  2. Liker at du er lokalpatriot!!
    Det er jeg også..det har du kanskje merket.

    Så hvor er Løten?
    Jeg er bare megadustetefjern på norsk geografi -muligens fordi jeg alltid har vrt så lite interessert..

    Men nå er jeg mer interessert.

    Skjønne bilder, og stakkars Knerten!!
    haha!

    Men du finner neppe meg der du bor noensinne, og du vet nok hvorfor!!

    Så du får komme hit om vi skal se de grøsserne sammen! fint! (noe lengre svar inne hos meg)

    KLEM❤

    SvarSlett
  3. *vært..

    (og jeg bare tøyser, jeg vet det er i Hedmark.
    men hvor er Hedmark?? haha:)

    oj,så morsom!

    SvarSlett
  4. Det blir koselig mormor Inger. Alltid moro med pakke i posten. :-) Glær meg ælt.

    Og WB-WB,WB, WB.. Løten....det er jo verdens navle.. :-D Men vi får ta det hos deg, jeg er jo faktisk lokalkjent borti høgget der. Vært både på noen Jærstrender, Stavanger, Bryne, Klepp og nærliggende områder. ;-)

    SvarSlett
  5. Herlig skogstur :) men jeg er ikke så glad i så mye skog som du har rundt deg..... Ei å annen furu er helt greit, men milevis med skog - nei takk.
    Det er jo sånn at noen liker faren og noen liker sønnen :) Jeg liker sjøen ;)
    Klæm

    SvarSlett
  6. Flott område!
    Nydelig...

    ..fluesopp!

    SvarSlett
  7. Hej Elin.
    Flot område, flotte billeder......men jeg kan ikke lide hugorme, troede at "de" var gået i vinterhi.
    Ønsker dig en god torsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  8. Ja, vi hadde en fin tur, og soppen var nydelig. Har vel vært for varmt til at ormen har kommet seg vinterdvale, tenker jeg.

    :-)

    SvarSlett
  9. Ja.....soppen var nyedelig å SE PÅ da.. hahahahaha. Som jeg skriver.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...