mandag 6. juni 2011

Å komme ut av skapet/en innrømmelse

Å komme ut av skapet
en blåsbortdag med regn
var visst ikke aktuelt
 
han gikk heller inn.
I skapet på tersassen
vel og merke.

Å komme inn i huset
når man holder på å blåse bort
er det dummeste man har hørt.
Mere klær da?
Nope!
hurra for trassalderen..




En innrømmelse:

Heller ikke i år klarte jeg
å ikke ta bilder av
SYRINBUSKEN
min.





Jeg har ikke tall på hvor mange bilder jeg har knipset
av syrinblomstene. Hvert år. År etter år.

Skulle være "flink" i år, tenkte jeg,
men så kom jeg ut i dag
og kjente SYRINDUFT..
mmmm
Så da ble det bilder.

Den NYE syrinen blomster
for første gang!!



Ha en fin dag alle sammen,
med eller uten skap
og syriner.

:-)



11 kommentarer:

  1. Ja ha ha, hurra for trassalderen.
    Og for kun få minutter siden ton jeg bilde av min syrin.....den ene blomsten.....lenge til den blir så frodig som din, sukk.

    SvarSlett
  2. syrin er fint!
    så bare ta bilder du.. Hvorfor ikke?

    SvarSlett
  3. Syrin ER fint, men det blir jammen mange bilder etterhvert! Fyller opp dataen, vet du.

    Bare en blomst på den nyeste min også, Elisabeth, og den har stått i mange år. Endelig i år kom den etterlengtede blomsten!!! :-)

    Den store er fra "tidenes morgen" og sto fiks ferdig og frodig når jeg flyttet hit for 11 år siden.

    SvarSlett
  4. syrin er en nydelig duft...parfyme.-)
    Åse

    SvarSlett
  5. Syrinbusker blir som favorittutkikspunktet... Du kan aldri få for mange bilder derfra, for både stemningen været og året gir nye innspill.. Og dessuten er det sånn med syriner at man fortsetter å ta bilde av dem til man kan lukte blomstene på bildet.. ;)
    Flott blogg Elin! Og lykke til med trassalderen.. Far påstår at jeg, selv nå i en alder av 30, ennå ikke har kommet over min... :P

    SvarSlett
  6. ..og forresten, håper lillegutt er kommet ut av skapet!

    SvarSlett
  7. Åse: Ja, jeg sniffer syrin hvert år. Det og liljekonval. mmm

    Ragnhild: Takk for bloggskryt! :-)Og for lykkeønkninger med trassalderen, tror egentlig min egen varer fortsatt også. :-D

    WB: Han kom ut av skapet til slutt, og nå er han i seng med en sau og to kluter.. ;-)

    SvarSlett
  8. Åh - jeg er så glad for at det ikke bare er mine unger som trasser seg gjennom ulike faser av livet...... Vil sikkert le av det en gang i framtida, men det virker en stund til akkurat nå ;))

    SvarSlett
  9. Hehe, ja det er jo trass og protester for alt som er! :-D Skjønner det man sier om å "velge sine kamper" altså. Lykke til til oss trassmammaer. :-D

    SvarSlett
  10. Hihi :-)
    Høres ut som en "blåsbortdag" (Ole Brum)

    Syrin er en flott blomst :-)
    bare synd de blomster så kort tid ..

    SvarSlett
  11. Hei :-)
    Så kjekt du ville være med på Gavekort-trekningen :-)
    Husk , så lenghe linken er på siden din - er du med på NY trekning hver mnd :-)
    Lykke til :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...