lørdag 28. mai 2011

Naturbilder fra siste del av mai. + et spørsmål

Tid for et bildeinnlegg igjen syns jeg. Det er jo så mye fint å ta bilde av ute nå! Og noe mer skummelt. Så her kommer bilder fra noenogtjuende mai, enjoy:
Syrin er høyt oppe på favorittlista mi!

Fiol er vel dette. Fin blåfarge!

Skogstjerne

Hagebuskting

Perleblomstluringen har funnet ly under et valmueblad! :-D

Bekkeblom og osp i skjønn forening

 ekkel, men likevel fasinerende sopp

min x-gule plen

" lille grønne edderkopp
kryp ikke på min hatt.."

Skogstorknebben er da fin da!

Tistelbuskas

ormegress ved en stubbe


Sånne spiste vi da vi var små.
Noen som lar barna smake på slikt nå?

ser ut til å bli blåbær i år! Jippi!

smellblomster.. hva de ellers heter vet ikke jeg

blomstermønster i en stubbe :-)

ballblom! full av fluer, selvfølgelig.
eneste blomsten vi fikk forbud mot å plukke.

bedblomst

her blir det markjordbær!! mmmm

tror dette er min favorittblomst.


bortsett fra disse vakre her, selvfølgelig
våte joggesko i våt sand. Flott.

Den værste allergistormen er over.



Og helt til slutt et spørsmål:
???
*Klør seg i hue så sagflisa spruter*


Og du:
Følg med i morgen,
da kommer det en
liten speed-konkurranse her!

Ha en fin kveld.

5 kommentarer:

  1. fine bilder Elin:-) bjørkepollenallergi er snart slutt...men timoteiallergikerene har bare såvidt begynt..hmm
    Åse

    SvarSlett
  2. Takk, Åse.
    Ja, håper jr bare har pollenallergi. Jeg sjøl klør i øynene nå, kjenner jeg. Har litt ta hårt je ama. :-)

    SvarSlett
  3. å,nei jeg har timoteiallergi!!
    fikk det på mine eldre dager.. koselig.
    Fine bilder!
    Spørsmålet ditt vet jeg ikke svaret på derimot;o)
    klem☺

    SvarSlett
  4. Darwin og utviklingslæra, Elin... Det er ikke verre enn det ;-)

    Du har forresten morsomme navn på menge av de plantene dine. Heller litt til "Hagebuskting" jeg også :-)

    SvarSlett
  5. Så det er han derre Darwin som har bestemt at stemorsblomstene her omkring ikke skal se ut som stemorsblomster.. akkurat.. det forklarer saken. :-D

    Ja, jeg er vel ikke såå opptatt av korrekte betegnelser på alle Ibsens ripsbusker og andre buskevekster, for å si det sånn. :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...