søndag 3. april 2011

"Bæssmorkoppen"


Min  favorittkopp gjennom tidene!





Husker den sto i skjenken hos bestemor da jeg var lita.
Høyre side på skjenken.......
Innerst i høyre hjørne..øverste hylle...nederste skap..
Helt innerst... bak alt det andre...
Men jeg fant den...
Gang på gang var den framme...
Beundringen var enorm....
Jeg hadde så fryktelig lyst på denne koppen...
Takk og lov så fikk jeg ikke viljen min.





Jeg trodde ikke det fantes flere så små kopper i hele verden.
Og så med gull dekor!!
Kunne noen kopp være finere?
Neppe.



Bestemor hadde fått denne koppen da hun var lita...
En nabo "borti Rommdal" hadde kommet med den....
 bare til henne.....
Godt hun tok vare på den, selv om hun faktisk brukte den.
Fine koppen.

Jeg fikk koppen rundt konfirmasjonsalder..
men ikke med meg.
Takk og lov var hun fremdeles streng på det.....
Den fikk stå der den sto, men den var min...
Bare min.

Når jeg ble 30 kjøpte og kjøpte meg hus.....
DA fikk jeg koppen med meg...
En stor dag!
Den beste inflytingsgaven...
selv om den hadde vært min lenge..

Beste koppen....
Bestemorkoppen...



2 kommentarer:

  1. Så koselig kopp! Og koselig minne!
    Tusen takk for fin kommentar inne hos meg! Blir så glad for det!

    Ha en fin kveld! :D

    SvarSlett
  2. Takk for det!
    Jeg blir også glad for hver kommentar jeg får. :-)

    Ha en fin kvleld du også.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...