søndag 13. mars 2011

Boller alà Unni A.

Jeg har i det siste fått dilla på kaldheving, så sist jeg bakte disse ble deigen hevet i kjøleskapet over natta.

Ingredienser:

6 dl. melk
2 pk. gjær
120 g. smør
120 g. sukker
2 egg
1 ts. salt
800 g. hvetemel
nesten 1 ts. kardemomme.

Dette blir ca 30 boller.

Stekes i 8-10 minutter, midt i ovnen. 240 grader.

Slik gjorde jeg:

Jeg hadde alt i foodprcessoren og eltet alt til det ble en seig masse. Helte alt sammen i den største bakebollen jeg har (takk og lov tok jeg den, for dette ble svære greier) og satte den i kjøleskapet.

Dagen etter bakte jeg ut bollene, og denne gangen hadde jeg i hakket kokesjokolade.... Penslet de med melk og satte de en halvtime til etterheving. Så steking og spising. ;-) nam.

(vanlig bakebolle oppi kjempebollen..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...